Copyright © 2019. All Rights Reserved
EN
  • Home /
  • РЕКЛАМАЦИЯ И ПРАВО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА ОТ РАЗСТОЯНИЕ

РЕКЛАМАЦИЯ И ПРАВО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА ОТ РАЗСТОЯНИЕ

ОТКАЗ ОТ ДОГОВОР ОТ РАЗСТОЯНИЕ

 

Уважаеми, клиенти!

Ако сте взели решение да се възползвате от правото си на РЕКЛАМАЦИЯ, ВРЪЩАНЕ ИЛИ ЗАМЯНА на закупен продукт задължително се свържете се с нас на тел: +359 889 600 710 или ни пишете на: HELP@SCARF.BG за да получите допълнително съдействие и удовлетворяване на вашето желание и право като потребител. Очакваме Ви :-)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Съгласно ЗЗП, всеки потребител може да се откаже от договора си от разстояние съгласно (чл. 47) (ал. 1) (т. 8).

- Ако сте взели решението да се от откажете:

Моля, попълнете и изпратете предоставеният по-долу формуляр за упражняване законно право на отказ на електронна поща: HELP@SCARF.BG и ние ще се свържем с Вас.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от ЗЗП

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ

До ...........................

/името на търговеца/

................................................................................

/адрес, ЕИК/

С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:

.......................................................... /описание на продукта/

Стоката е поръчана на ......................

Стоката е получена на ...................... /посочва се датата на получаване от потребителя/

.................................................................................../Име на потребителя/

Гр./с...................................................................... /Адрес на потребителя/

 

...................                                                                             ..................................

/Дата/                                                                                 /Подпис на потребителя/

 

 

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ

ИЗТЕГЛЕТЕ: ->  ОТТУК

 

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Уважаеми, клиенти!

Като потребители, Вие имате законното право да предявите рекламация, и да се откажете от поръчана или предварително заплатена стока/покупка когато:

- Разопакованият/полученият продукт има видим и отличаващ се скрит производствен дефект.

- Като потребител имате право да предявите рекламация до 14 (четиринадесет) дни след приемането му от куриерската/логистична компания изпълнител на доставката.

- Ако установите транспортна щета в присъствието на куриер/служител, моля изискайте/задължете служебното лице да Ви състави ПРОТОКОЛ ЗА УВРЕЖДАНЕ.

При липса на ПРОТОКОЛ ЗА УВРЕЖДАНЕ, електронният магазин не носи отговорност за повредени пратки причинени по време на техният транспорт.

- В случаите, когато не са спазени предварително обявените срокове за доставка на избрана и заплатена покупка от Вас.

- Когато законно не са спазени условият на (чл. 52) от ЗЗП.

- Когато има реално/невинно допусната грешка/объркване между поръчаната/закупената и доставената стока, и това не е било открито/установено от Вас при получаването на продукта в ОФИС на куриерската компания или посочен от Вас адрес.

- Като потребители, Вие имате законното право да поискате незабавно връщане на покупката, и възстановяване на заплатената сума за нея.

- Всеки срок на обявена рекламация от ваша страна започва от момента на предяването на същата.

- Когато потребителят реши да упражни правото си на рекламация съобразно закона, Той/Тя е задължен да предостави Касов бон, Фактура или друг официален платежен документ издаден от търговеца, доказващ правотата на направената покупка.

- В случай на неизпълнение на посочените изисквания по-горе, доставчикът/търговецът не е задължен да удовлетвори предявената рекламация от потребителя.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

- Връщането на закупена стока е един от начините за удовлетворяване на рекламация в случай на дефект. Без проява на несъответствие потребителите могат да се откажат от сделката в срок от 14 дни само ако са я сключили от разстояние. Това са възможностите за отказ от покупка, предвидени в Закона за защита на потребителите, който е хармонизиран с европейското законодателство в тази област.

- Комисията за защита на потребителите (КЗП) напомня този факт в рамките на провежданата от Европейския съюз Информационна кампания за правата на потребителите.  

- Една от хипотезите, в които потребителите могат да върнат на търговеца закупена стока, е при наличие на дефект, проявил се в рамките на законовия гаранционен срок (до две години от датата на покупката) или в периода на валидност на търговската гаранция, съгласно условията в нея. След предявяването на рекламация пред търговеца, той следва да ремонтира безплатно за потребителя дефектната стока или да я замени с нова в срок от един месец. В случай че не успее да стори едно от двете, следва да направи отбив от цената или да върне парите на клиента. До връщане на парите може да се стигне и в случаите, в които дадена стока в двугодишния гаранционен срок отново прояви дефект след като вече три пъти е била ремонтирана.   

- Връщане на стока с аргумент, че не допада на потребителя, не е правилен размер или подходящ цвят и пр. не е предвидено в закона, освен в случаите, когато сделката е сключена от разстояние или извън търговски обект. В тази хипотеза потребителят има право да претендира за разваляне на договора в рамките на 14 дни след доставката и връщане на парите. Законодателят предвижда тази опция с презумпцията, че потребителят не е имал възможност да се запознае с реалните характеристики на стоките само по техни снимка или описание. Правото за връщане на стока, закупена от разстояние или извън търговски обект, обаче, е различно от правото за предявяване на рекламация във връзка с установен дефект, независимо от това дали стоката е придобита от традиционен магазин или от електронен такъв.  

- Връщането на закупена от традиционен магазин стока без дефект или след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика от страна на конкретния икономически оператор и не е нормативно уредено.

- Потребителят има право в срок от 14 дни да се откаже безусловно от договор от разстояние или от договор извън търговския обект, без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на тези за доставка в случай, че е избрал различен от стандартния най-евтин за търговеца начин за доставяне на поръчката, както и разходите за връщането на стоката обратно.

14-дневният срок започва да тече от датата на:

  • сключване на договора – при договор за услуги;
  • приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача

В рамките на 14 дни след заявеното желание за отказ от договора потребителят следва да върне стоката на търговеца. В срок от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка.

 

ЗЗП - РЕКЛАМАЦИИ

  Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба.

  Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.

 (2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.

  Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.

(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.

  Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.

 (2) Рекламацията се подава устно или писмено.

 (3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.

 (4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:

  1. касова бележка или фактура;
  2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
  3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

  Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.

 (2) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

 (3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Ако търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.

  Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.

 (2) (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Търговецът е длъжен да поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощените от него лица рекламации.

 (3) (Доп. – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра, като на потребителя се издава документ, съдържащ датата, номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, вида на стоката и подпис на лицето, приело рекламацията.

 (4) (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г., доп., бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, на адреса на управление на търговеца или на друго място, посочено от търговеца. Рекламацията може да бъде предявена и във всеки от търговските обекти на търговеца на територията на страната, в които се осъществява подобна търговска дейност като тази в обекта, откъдето е закупена стоката. Правото на избор на място за предявяване на рекламацията принадлежи изцяло на потребителя.

  Чл. 128. (1) (Отм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.).

(2) Когато търговецът удовлетвори рекламацията, той издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя.

  Чл. 129. Предявяването на рекламация пред търговеца не е пречка за предявяване на иск.

 

ЗА ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ ПОСЕТЕТЕ: WWW.KZP.BG

ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ТАЗИ ПОМОЩНА СТАТИЯ СА ИЗПОЛЗВАНИ СТАТИИ И МАТЕРИАЛИ СОБСТВЕНОСТ НА WWW.KZP.BG